Contact
Wil je als organisatie niet alleen op de hoogte gehouden worden maar ben je benieuwd hoe je Alice kan inzetten? Dan kan je altijd contact met ons opnemen.
Elly Konijn
Elly A. Konijn is hoogleraar Mediapsychologie aan de afdeling Communicatiewetenschap, Vrije Universiteit Amsterdam. Voortbouwend op haar multidisciplinaire achtergrond in psychologie, mediastudies en informatica, heeft zij het unieke afstudeer- en onderzoeksprogramma in Media Psychology Amsterdam opgezet en ontwikkeld. Haar onderzoek richt zich op drie onderling verbonden lijnen: 1) met betrekking tot mediacijfers, virtuele mensen en sociale robots; 2) Emoties en op media gebaseerde realiteitspercepties; 3) Mediagebruik bij adolescenten. Het onderzoekswerk van Konijn is gepubliceerd in belangrijke wetenschappelijke tijdschriften in het veld, boeken en bewerkte volumes en gepresenteerd in professionele documentaires, uitgenodigde lezingen en media-optredens. Ze was voorzitter van de divisie Information Systems van de International Communication Association en redacteur van Media Psychology.
Johan Hoorn
Dr. dr. Johan F. Hoorn (D. Litt., D. Sc.) is hoogleraar aan de Polytechnische Universiteit van Hong Kong en aan de Vrije Universiteit, met twee doctoraten, een in Algemene Literatuurwetenschap en een in Computerwetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn diepgaande kennis van de werking van fictieve personages wordt toegepast in onderzoek naar en ontwikkeling van communicatierobots. Hoorn combineert gebruikersstudies met het ontwerp van kunstmatige intelligentiesystemen (AI) bij het ontwikkelen van de Robot Brain Server, die gebruikersgegevens bewerkt d.m.v. AI en beveiligt door niet alles in de Cloud te verwerken, zodat de robot een veilige en betrouwbare vertrouwenspersoon voor de gebruiker vormt. Zijn nieuwste onderzoeksinspanningen zijn het modelleren van realiteitsperceptie, creatieve probleemoplossing en het modelleren van menselijke emotieprocessen middels kwantumfysische mechanismen die de robot kan simuleren. Zijn werk voor Alice wordt ondersteund door VUvereniging.
Marly kiewik
Marly Kiewik is Director bij Deloitte Consulting binnen Human Capital. Marly heeft 12 jaar ervaring als Management Consultant waarin zij zich heeft gespecialiseerd in strategie- en innovatievraagstukken in relatie tot transities in de zorg. Binnen de strategie- en innovatievraagstukken probeert zij de link te leggen tussen mens en technologie. Marly verricht opdrachten voor zorgaanbieders, ministeries, koepels en diverse gemeenten en binnen bredere ecosystemen in de zorg en daarnaast is Marly auteur van diverse zorgpublicaties in opdracht van het Ministeries van BZK en VWS.
“Ik houd mij bezig met innovatieve projecten in de zorg met verwachte en onverwachte partners. Ik focus daarbij op de sociale kant van innovatie. Mijn motivatie om leiding te geven aan Alice is de volgende: Niet iedereen die alleen is voelt zich eenzaam, maar als je eenzaamheid ervaart is dat een ongewenst gevoel. Het gevoel dat je er niet toe doet. Ook als je een groot sociaal netwerk hebt, kun je eenzaam zijn, als die contacten weinig betekenis voor je hebben. En juist in deze tijd, waarin er te weinig (zorg)personeel is en mensen langer thuis moeten blijven wonen, is het goed initiatieven te belonen die een bijdrage leveren aan leefplezier. Vanuit mijn trekkersrol op sociale innovatie binnen Deloitte Consulting faciliteer ik projecten rondom eenzaamheid. Ik ben blij met Alice, ter ondersteuning van een sociale aanpak en aandacht voor mensen die behoefte hebben aan meer contact. Alice kan het netwerk van mensen aanzienlijk vergroten en onderzoek heeft uitgewezen dat dit een significant effect heeft op het welbevinden van ouderen. We hopen hiermee iets te doen dat echt duurzaam is voor de toekomst.”
Franklin Heijnen
Franklin Heijnen is creative director bij Deloitte Digital en heeft zo'n 20 jaar ervaring met digitale projecten. Hij is gespecialiseerd in concept ontwikkeling, service design en werkt onder andere voor organisaties binnen de financiële en publieke sector. Bij elke opdracht die Franklin onder handen krijgt maakt hij de koppeling tussen de behoeften en de reis van klanten en de doelen en uitdagingen van organisaties inzichtelijk.
‘‘In mijn werk breng ik graag verschillende disciplines binnen een organisatie samen en begin altijd met pijnpunten of verbeterpunten die vanuit de (eind)klant komen. Luisteren en een goed beeld vormen van niet alleen de functionele behoeften maar ook de emotionele behoeften is een effectief startpunt. Door middel van co-creatie technieken maken we de toekomst tastbaar en testbaar. Dat is ook wat me zeer bevalt aan het Alice project. Ouderen zijn betrokken in de vroegste fasen van dit project. We hebben geluisterd en we hebben een prototype gemaakt die we gaan testen en gaan verbeteren met een duidelijk en uitdagend doel: Het verminderen van eenzaamheid bij ouderen. Ik vind het mooi om te zien dat onderzoek, ontwerptechnieken en technologie samenwerken om het leven van mensen te verbeteren.’’